top of page

Ribbon cutting held for dog park





Conexión Del Río newsroom


Friday, Feb. 12, city officials and the City of Del Rio Parks Foundation held a ribbon cutting ceremony for the Del Rio Community Dog Park.

The grand opening for the Del Rio Community Dog Park, Carranza Park, 608 Ave. V., Del Rio, Texas, was postponed due to weather and will be rescheduled to later this month or early March, the city announced.

The dog park has been designed as an outdoor sanctuary, with the objective of giving back through community events, education and stronger animal welfare programs.

According to park officials, 10 percent of all money raised will go to local animal wellness programs in Del Rio.

The park is an off-leash facility open to the community and made possible by the City of Del Rio, with support from the Del Rio Parks Foundation.

The park is open to dogs 16 weeks of age and older, with current vaccinations, healthy and free of contagious disease and parasites.


CAPTION

Courtesy photo

Friday, Feb. 12, city officials and Del Rio Parks Foundation officials held a ribbon cutting ceremony at the Del Rio Community Dog Park, Carranza Park, 608 Ave. V., Del Rio, Texas.


* * * * * * * * * * *


Celebran inauguración de parque para perros


Sala de redacción Conexión Del Río


El viernes 12 de febrero funcionarios de la ciudad y de la Fundación de Parques de la Ciudad de Del Río llevaron a cabo una ceremonia de corte de listón para el Parque Para Perros de la Comunidad de Del Río.

La gran inauguración del parque, el cual está ubicado en Carranza Park, 608 Ave. V., Del Río, Texas, se pospuso debido al clima y se reprogramará para finales de este mes o principios de marzo, anunció la ciudad.

El parque para perros ha sido diseñado como un santuario al aire libre, con el objetivo de retribuir a través de eventos comunitarios, educación y programas de bienestar animal más sólidos.

Según funcionarios del parque, el 10 por ciento de todo el dinero recaudado se destinará a programas locales de bienestar animal en Del Rio.

El parque es una instalación sin correa abierta a la comunidad y hecha posible por la ciudad de Del Rio, con el apoyo de la Fundación Del Rio Parks.

El parque está abierto para perros de 16 semanas de edad o más, con las vacunas actuales, sanos y libres de enfermedades contagiosas y parásitos.


PIE DE FOTO

Foto cortesía

El viernes 12 de febrero funcionarios de la ciudad y de la Fundación Del Río para Parques celebraron el simbólico corte de listón para el Parque Para Perros de la Comunidad de Del Río, el cual está ubicado en el Parque Carranza, 608 Ave. V., Del Rio, Texas.


6 views0 comments
bottom of page