City, EDC approve funding for aircraft maintenance program



Conexión Del Río staff report


The Del Rio Economic Development Corporation and City of Del Rio will be supporting the funding of an education program aimed at fulfilling aircraft maintenance needs at Laughlin Air Force Base.

The Del Rio City Council unanimously voted during the March 9 regular council meeting to authorize funding totaling $67,165 toward the support of the San Felipe Del Rio Consolidated Independent School District Career and Technical Education aviation maintenance program.

The ordinance comes on the heels of a resolution by the Del Rio Economic Development Corporation passed on March 4.


The corporation passed the resolution to support the CTE program based upon the corporation’s mission to promote, encourage and enhance the creation of jobs in Del Rio through projects which assist in retention of existing local business and industry, and which attract new business and industries and aid in their development and growth.


According to the resolution, the corporation determined that the existence of a training program that has the capacity to prepare 30 candidates for the high demand job of aircraft mechanics and service technicians is essential to the economic growth and to the full employment, welfare, and prosperity of residents of this community.


The corporation requested the city council to consider approving funding in the amount of $67,165 to support the program in conjunction with the Texas Workforce Commission’s high demand training program.


The city council unanimously voted to approve the funds for the aircraft maintenance program.




The Del Rio City Council voted on March 9 to support the San Felipe Del Rio Consolidated Independent School District, Career and Technical Education aircraft maintenance program by providing funding in the amount of $67,165.


El concilio de la ciudad votó el 9 de marzo para apoyar el programa educativo de mantenimiento de aeronaves del centro de Educación Técnica y Profesional del Distrito Escolar Independiente Consolidado San Felipe Del Río, por un total de $67,165.



Concilio y EDC aprueban fondos para programa de mantenimiento de aeronaves


Conexión Del Río mesa de redacción


La Corporación para el Desarrollo Económico de Del Río (EDC por sus siglas en inglés) y la Ciudad de Del Río apoyarán el financiamiento de un programa educativo destinado a satisfacer las necesidades de mantenimiento de aeronaves en la Base Laughlin de la Fuerza Aérea.

El concilio de la ciudad votó unánimemente durante la reunión regular celebrada el 9 de marzo para autorizar fondos por un total de $67,165 para apoyo del programa de mantenimiento de aeronaves del programa de Educación Técnica y Profesional del Distrito Escolar Independiente Consolidado de San Felipe Del Río.


La ordenanza llega después de una resolución emitida por la Corporación de Desarrollo Económico de Del Río aprobada el 4 de marzo.


La corporación aprobó la resolución para apoyar el programa educativo basado en la misión de la corporación de promover, alentar y mejorar la creación de empleos en Del Río a través de proyectos que ayudan en la retención de negocios e industrias locales existentes, y que atraen nuevos negocios e industrias y ayudan en su desarrollo y crecimiento.


Según la resolución, la corporación determinó que la existencia de un programa de capacitación que tenga la capacidad de preparar a 30 candidatos para el trabajo de alta demanda de mecánicos de aeronaves y técnicos de servicio es fundamental para el crecimiento económico y para el pleno empleo, bienestar y prosperidad de los residentes de esta comunidad.


La corporación solicitó al concilio de la ciudad considerar la aprobación de fondos por un monto de $67,165 para apoyar el programa junto con el programa de capacitación de alta demanda de la Comisión de Fuerza Laboral de Texas.


El consejo de la ciudad votó unánimemente para aprobar los fondos para el programa educativo de formación de técnicos en mantenimiento de aeronaves.



12 views0 comments

Recent Posts

See All